გაკვეთილის გეგმა


                                                              გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი, გვარი, პირადი ნომერი: დალი ხარებაშვილი პ/ნ 35001030447
საგანი: ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები
სწავლების საფეხური/კლასი: დაწყებითი/მე-6 კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 28
ჩატარების თარიღი: 04.05.2018 წ.
გაკვეთილის თემა: 21-ე საუკუნის ტექნოლოგიები და სულხან-საბა ორბელიანის სიბრძნე სიცრუისა (იგავ-არაკები)
აქტუალობა: 21-ე საუკუნეში მოსწავლეები ნაკლებად კითხულობენ იგავ-არაკებს, უფრო მეტად დაინტერესებული არიან კომპიუტერული თამაშებით. ვფიქრობ, აქტუალურია საკითხავი ტექსტის და ტექნოლოგიების დაკავშირება - რაც შეუძლებელია ზღაპრების წაკითხვის გარეშე. ასევე აქტუალურია სკოლაში შეიქმნას თვალსაჩინო მასალა, რომელსაც მასწავლებლები გამოიყენებენ (განსაკუთრებით დაწყებით კლასებში).
გაკვეთილის მიზანი: ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების საშუალებებით პროდუქტის შექმნა, შექმნილი 11 ანიმაციური იგავ-არაკის დაწყებით კლასებში რესურსად გამოყენების მიზნით;
ჯგუფური მუშაობისას შექმნილი ნამუშევრების შეფასებისა და უკუკავშირის მიღების მიზნით გაზიარება (Google Drive გამოყენებით) მასწავლებლისა და სხვა ჯგუფის წევრებისათვის.
N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო (წთ)
თითოეული აქტივობის ბოლოს მისაღწევი შედეგი
1
საორგანიზაციო საკითხი
ქცევის წესების გამეორება
v  პატივი ვცეთ სხვის მოსაზრებას;
v  კითხვის დასმისას ავიწიოთ ხელი;
v  დავიცვათ ტექნიკასთან უსაფრთხოების წესები;
v  ვიმუშაოთ ჩუმად, ხელი არ შევუშალოთ მეგობრებს;
v  დავიცვათ ჩვენი და სხვისი პირადი სივრცე.

მასწავლებელი  საორგანიზაციო საკითხების მოგვარების შემდეგ, მოსწავლეებს აცნობს გაკვეთილის თემას, მიზანს.

წინარე ცოდნის გააქტიურება
წინარე ცოდნის გააქტიურების მიზნით მოსწავლეები გაიხსენებენ პროგრამას Ms PoverPoint 2010 უკვეშესწავლილ მასალას:
v  რა არის პრეზენტაცია?
v  ახალი სლაიდების ჩასმა;
v  სლაიდების სურათებით გაფორმება;
v  საპრეზენტაციო დოკუმენტის შენახვა;
v  შენახული საპრეზენტაციო დოკუმენტის გახსნა;
v  მუშაობის დასრულება და პროგრამის დახურვა;
v  სლაიდების თანმიმდევრობის შეცვლა;
v  სლაიდების წაშლა
v  სურათების დაფორმატება;
v  პრეზენტაცია;
v  სლაიდებს შორის გადასვლის ეფექტები;
v  სლაიდების ობიექტების ანიმაცია;
v  ანიმაციების თანმიმდევრობა;
v  როგორ წავშალოთ ანიმაცია;
v  სლაიდების შეცვლის ავტომატიზაცია;
v  ფიგურების დაფორმატება;
v  საპრეზენტაციო დოკუმენტის დიზაინი;
v  სლაიდების ფონი.

აქტივობა 1
v  ეკრანზე დაიწერება შესწავლილი მასალა, რომელიც კავშირშია მიზანთან. სამკაციანი ჯგუფის თითოეული მოსწავლე მასწავლებლის მაგიდიდან იღებს ბარათს სადაც ჩამოწერილი იქნება შესწავლილი მასალიდან სამი საკითხი. ბავშვები გადაინაწილებენ საკითხებს და პასუხობენ.
v  მასწავლებელი მოსწავლეებს აცნობს ამ აქტივობის შეფასების კრიტერიუმებს და აფასებს.

ვერბალური ახსნა








კითხვა-პასუხი

























კითხვა-პასუხი



მთელ კლასთან









11 ორ-სამკაციანი ჯგუფი
























სამკაციანი ჯგუფი



ჟურნალი,
ისტ-ის VI კლასის სახელმძღვანელო,
პლაკატი






ჭკვიანი დაფა,
პროექტორი,
კომპიუტერი























ბარათები
დანართი 1







3 წთ









5 წთ
მოსწავლეები გაეცნობიან გაკვეთილის თემას, მიზანს, შეფასების კრიტერიუმებს,
გაიმეორებენ ქცევის წესებს.





აუდიტორიის მოთხოვნების და საკუთარი (ან ჯგუფის) მიზნების გათვალის­წინებით, ამზადებს პრეზენტაციას/სლაიდებს საკუთარი (ან ჯგუფის) მოსაზრებების წარმოსაჩენად ან მუშაობის შედეგის სადემონსტრაციოდ;
იცავს საკომუნიკაციო საშუალებების კორექტულად გამოყენების წესებს (მაგალითად: იცავს ქსელის უსაფრთხოების წესებს, პირადი ხასიათის ინფორმაციის ხელშეუხებლობის ნორმებს, ციფრული რესურსების მისაწვდომობის ნორმებს).














გამოიმუშავებს ჯგუფური მუშაობის უნარებს
2
აქტივობა 2
სამუშაოს შესრულებისთვის მზაობის შემოწმება:
1.       ახალი სლაიდის ჩასმა;
2.       სლაიდებს შორის გადასვლის ეფექტები;
3.       საპრეზენტაციო დოკუმენტის შენახვა.
კითხვა-პასუხი
მოდელირება
დემონსტრირება
მთელი კლასი
პროექტორი, კომპიუტერი
შეფასების რუბრიკა
დანართი 1
დავალებიდან დავალებაზე გადასასვლელი მითითებები
3  წთ
აუდიტორიის მოთხოვნებისა და საკუთარი (ან ჯგუფის) მიზნების გათვალის­წინებით, ამზადებს პრეზენტაციას/სლაიდებს საკუთარი (ან ჯგუფის) მოსაზრებების წარმოსაჩენად ან მუშაობის შედეგის სადემონსტრაციოდ;
3
აქტივობა 3
მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს, რომ წინასწარ მოძიებული მასალიდან, რომელიც შენახული აქვთ ელექტრონულ საქაღალდეში:
v  შექმნან სლაიდშოუ;
v  გაუკეთონ ანიმაცია;
v  დაადონ სლაიდიდან სლაიდზე გადასვლის ეფექტები;
v  დაადონ მუსიკა;
v  გაუგზავნონ პედაგოგს და სხვა ჯგუფის წევრებს.
მოდელირება
სამკაციანი ჯგუფი
მთელი კლასი
პროექტორი, კომპიუტერი
ისტ-ის მე-6 კლასის ონლაინ სახელმძღვანელო
„შუქნიშანი“
პროექტორი, კომპიუტერი
PowerPoint-ის პრეზენტაცია
20 წთ






გაიღრმავებენ ცოდნას, გაამდიდრებენ უნარ-ჩვევებსაიმაღლებენ მოტივაციას, უკეთ დაეუფლებიან თანამედროვე ტექნოლოგიებს. შეძლებენ დააკავშირონ საკითხავი მასალა და ობიექტების ანიმაცია.
იყენებს საკომუნიკაციო საშუალებებს იდეების, ინფორმაციის და ციფრული მასალის გასავრცელებლად და მონაწილეობს ერთობლივ პროექტებში (მათ შორის ონლაინ პროექტებში) ციფრული მასალის შესაქმნელად;
იცავს საკომუნიკაციო საშუალებების კორექტულად გამოყენების წესებს (მაგალითად: იცავს ქსელის უსაფრთხოების წესებს, პირადი ხასიათის ინფორმაციის ხელშეუხებლობის ნორმებს, ციფრული რესურსების მისაწვდომობის ნორმებს).

აქტივობა 4
პრეზენტაცია
v  ნამუშევრების შესაფასებლად მოსწავლე-ექსპერტების დასახელება;
v  რამდენიმე ნამუშევრის პრეზენტაცია, კლასისგან უკუკავშირის მიღება.
შეფასება დანართი 2
დემონსტრირების მეთოდი
ვერბალური
მთელი კლასი
საპრეზენტაციო დოკუმენტები
ჯგუფის თვითშეფასების ბარათი
დანართი 2
12 წთ
მიღებული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენება.
გაიაზრებს განსხვავებას პრეზენტაციასა და სხვა სახის ვიზუალურ და საკითხავ მასალას შორის;
საკუთარი ციფრული მასალის გავრცელების და უკუგების მიღების მიზნით შეარჩევს შესაფერის საშუალებას და ხერხს. იყენებს უკუგების შედეგს და სხვების მონაწილეობას პროდუქტის გასაუმჯობესებლად.

საშინაო დავალება:
v  დასაწერი - რა იყო მნიშვნელოვანი დღევანდელ გაკვეთილში? რაში გამომადგება შესწავლილი მასალა.
v  განმარტეთ,  თუ რა დანიშნულება აქვს ანიმაციების გამოყენებით ზღაპრის შექმნას.
v  საპრეზენტაციო დოკუმენტზე ხმის დადება
v  თვითშეფასების ბარათების შევსება.

მთელი კლასი
საშინაო დავალება (გამსვლელი ბარათი)
2 წთ
მოსწავლეები ახდენენ თვითშეფასებას, ინიშნავენ საშინაო დავალებას.







დანართი 1

მოსწავლის შეფასების სქემა


კრიტერუმები
1-2 ქულა
3-4 ქულა
5-6 ქულა
7-8 ქულა
9-10 ქულა
რამდენად არის ჩართული გაკვეთილის აქტივობებში
საერთოდ  
არ ერთვება
ნაკლებად ერთვება
პერიოდულად ერთვება,
მაგრამ არასრულყოფილა ასრულებს სამუშაოს
ხშირად არის ჩართული საგაკვეთილო პროცესში და ცდილობს ზუსტად შეასრულოს
ყოველთვის ჩართულია
საგაკვეთილო პროცესში და ზუსტად ასრულებს 
სამუშაოს
რამდენად არის ჩართული კითხვა-პასუხ
ვერ პასუხობს
ნაწილობრივ, ისიც არასწორად ასრულებს
ზოგჯერ პასუხობს
ხშირად პასუხობს სწორად
სწორად და ზუსტად პასუხობს ყველა კითხვ









დანართი 2

პრაქტიკული დავალების შეფასების სქემა


კრიტერუმები
1-2-3-4 ქულა
5-6-7 ქულა
8-9-10 ქულა
სლაიდი შექმნა, ტექსტის დამატება
დამოუკიდებლად ვერ ხსნის საპრეზენტაციო პროგრამას, უჭირს ახალი სლაიდის დამატება
ხსნის საპრეზენტაციო პროგრამას, ამატებს ახალ სლაიდს, უჭირს ტექსტის დამატება
ხსნის საპრეზენტაციო პროგრამას, ამატებს ახალ სლაიდს, ამატებს  ტექსტს
სლაიდზე ანიმაციის შერჩევა
ვერ ურჩევს ანიმაციას
ნაწილობრივ შეურჩია ანიმაცია
სლაიდს ურჩევს საჭირო ანიმაციას
ტექსტებზე ანიმაციის მინიჭება
ვერ ანიჭებს ანიმაციას
ანიჭებს ანიმაციას დახმარებით 
ტექსტს შეურჩია საჭირო ანიმაცია
გრაფიკულ ობიექტებზე ანიმაცია
ვერ გამოკვეთს ობიექტებს
ნაწილობრივ აკეთებს გრაფიკულ ობიექტებზე ანიმაციას
გრაფიკულ ობიექტებს კარგად ურჩევს ანიმაციებს
დოკუმენტი შენახვა მითითებულ ადგილზე
ვერ ინახავს ნამუშავერს
მასწავლებლის დახმარებით ასრულებს დავალებას
ინახავს მითითებულ ადგილზე
ნამუშევარი გადაუგზავნა
ვერ აგზავნის ნამუშევარს
ნაწილობრივ ახდენს დავალების შესრულებას
ახდენს მითითებული საპრეზენტაციო დოკუმენტის გამოყენებით ნამუშევრის გადაგზავნას








გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
მიმართულება: ისტ რესურსების შექმნა
ის ტექნ. VI.1. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
v  აუდიტორიის მოთხოვნებისა და საკუთარი (ან ჯგუფის) მიზნების გათვალის­წინებით, ამზადებს პრეზენტაციას/სლაიდებს საკუთარი (ან ჯგუფის) მოსაზრებების წარმოსაჩენად ან მუშაობის შედეგის სადემონსტრაციოდ;
v  გაიაზრებს განსხვავებას პრეზენტაციასა და სხვა სახის ვიზუალურ და საკითხავ მასალას შორის;
v  საკუთარი ციფრული მასალის გავრცელების და უკუგების მიღების მიზნით შეარჩევს შესაფერის საშუალებას და ხერხს. იყენებს უკუგების შედეგს და სხვების მონაწილეობას პროდუქტის გასაუმჯობესებლად.
ის ტექნ. VI.2. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვის და ორგანიზების დროს.
v  სისტემატურად ახდენს მონაცემების დაარქივებას, მონაცემთა ოპტიმალურად შენახვისა და დაზიანებული მონაცემების სწრაფად და მარტივად აღდგენის მიზნით. აფასებს დაარქივების შესაძლებლობებს სხვადასხვა სახის მონაცემების შემთხვევაში (მაგალითად, შეკუმშვის კოეფიციენტებს შორის განსხვავება ტექსტური ფაილის და გრაფიკული ფაილის შეკუმშვის შემთხვევაში);
ის ტექნ. VI.3. მოსწავლეს შეუძლია  სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ინფორმაციის მოძიებისას და კვლევის პროცესში
ინფორმაციის და ციფრული მასალის ძიებისას ეფექტიანად იყენებს გავრცელებული საძიებო სისტემების შესაძლებლობებს: ფლობს საძიებო სისტემის მაღალი დონის შესაძლებლობებს და საძიებო ფრაზების სინტაქსს. აფასებს და მსჯელობს ერთი სისტემის უპირატესობაზე მეორესთან შედარებით.



No comments:

Post a Comment